Artesa de Segre
Rebost del Montsec
Inici » » Facebook renova la imatge per mantenir els usuaris “actius”

Facebook renova la imatge per mantenir els usuaris “actius”

Publicat per ÀgilServis a 10 de març 2013 | 3/10/2013


Facebook renova la imatge per mantenir els usuaris “actius”

La xarxa introdueix el canvi de disseny més important des del seu naixement, amb l'objectiu de fer més participatius els usuaris i atreure publicitat
El nou disseny de Facebook és el mateix per a tots els dispositiusEl nou disseny de Facebook és el mateix per a tots els dispositius
Fer que els usuaris es comportin de forma més activa i resultar més atractius als publicistes. Aquests són els dos motius que han mogut Facebook a fer el canvi de disseny més important des del naixement de la xarxa social. La nova imatge, que serà la mateixa per a tots els dispositius, ja siguin mòbils o ordinadors de taula.
Entre els canvis que s'han començat a fer visibles aquest dijous, i que s'aniran posant en pràctica de forma gradual, destaca la creació de diferents seccions per a fotografies i per a música. La major part dels canvis es concentra a la pàgina d'inici, la més utilitzada pels usuaris.
A grans trets els canvis són dos: més protagonisme de les imatges, i més informació sobre els temes musicals. Pel que fa a les imatges, les d'Instagram tindran una galeria pròpia. La nova pàgina d'inici mostrarà amb més detall allò que els nostres contactes escolten. A més, les cançons aportaran més informació sobre els respectius artistes.
Més enllà d'imatges i informació musical, el nou Facebook donarà un major pes a la publicitat, ja que en el rerefons dels canvis hi ha la necessitat de trobar un equilibri entre les demandes dels usuaris, que volen que en els seus murs només hi hagi informació personal, i la dels publicistes, que demanen un espai destacat. Facebook està lliurant amb Google una important batalla per la publicitat a internet, un territori molt disputat.
A mesura que els més de 1.000 milions d'usuaris de la xarxa social vagin tenint accés al remodelat Faceboook, es trobaran amb una pàgina on les actualitzacions de continguts ocuparan la major part de la pantalla i les fotografies i els vídeos es mostraran per defecte a major grandària. Així mateix, la columna de l'esquerra amb els menús de favorits, pàgines i aplicacions quedarà reduït a una fila d'icones, mentre que la columna de la dreta comptarà amb una selecció temàtica de les actualitzacions amb la finalitat que siguin més fàcils de seguir. Aquesta classificació mostrarà filtrats els continguts que generen els "amics"; hi haurà un altre enllaç per accedir només a les fotografies publicades per la gent i les pàgines que se segueixen, així com un apartat dedicat només a música, a jocs i un altre a notícies, que seran ordenades cronològicament.
La nova estructura de la plataforma ha estat pensada per poder ajustar-se a qualsevol dispositiu i permetre que els usuaris realitzin les mateixes funcions ja sigui des de l'ordinador o des d'una tauleta o telèfon, cosa que fins ara no es produïa.
L'enigma de la publicitat
De moment no se sap com serà tractada la publicitat però els especialistes asseguren que el disseny mostrarà imatges publicitàries més grans, vídeos i animació flaix. "Els anunciants volen imatges més grans, que cridin més l'atenció dels usuaris, i històricament això no ho hem fet", va dir el fundador de la companyia, Mark Zuckenberg, al gener.
COMPARTIR

About ÀgilServis

Entrades populars