Artesa de Segre
Rebost del Montsec
Inici » » Dynamo: "No sabia que fos il·legal caminar sobre l'aigua"

Dynamo: "No sabia que fos il·legal caminar sobre l'aigua"

Publicat per ÀgilServis a 12 de des. 2012 | 12/12/2012


Dynamo: "No sabia que fos il·legal caminar sobre l'aigua"

JUAN CARKLOS ROSADO / Madrid ElPeriodico.cat
zoomEl mag Dynamo, en una imatge promocional.
El mag Dynamo, en una imatge promocional. DISCOVERY MAX
Li diuen Dynamo, perquè és com una màquina... de fer trucs de màgia. Steven Fray­ne ja és tota una celebritat televisiva al Regne Unit i ara aspira a ser-ho a Espanya, on el seu programa li ha proporcionat a Discovery Max la millor estrena de la seva història: 780.000 espectadors i un 4% de quota. En la seva recent visita a Madrid, aquest mag d'uns 30 anys ens revela el seu truc per tenir els espectadors rendits als seus peus.

-¿En quina mesura han contribuït les xarxes socials al seu èxit?-Internet ha sigut crucial. Quan començava en això de la màgia, em dirigia a les televisions intentant explicar-los les coses que tenia al cap i no em feien ni cas. A l'irrompre Youtube i internet, vaig poder fabricar-me les meves pròpies pel·lícules amb els trucs i pujar-les a la xarxa per aconseguir seguidors. Així vaig poder demostrar que tenia un munt de visites en aquests vídeos.
-¿Què té vostè que no tinguin els altres mags?-Jo he anat creant i desenvolupant el meu propi estil. Quan vaig començar, la major part de la màgia que es feia era molt clàssica i mostrava trucs bastant antiquats. He hagut de diferenciar-me amb un estil modern i molt espontani en què prima el cara a cara i el contacte amb el públic del carrer. Això m'ha ajudat a guanyar-me les noves genera-
cions, la gent de la meva edat.
-¿Al vídeo en què se'l veu caminant sobre el Tàmesi acaba sent rescatat o detingut per la policia? ¿Què va passar després?-No em van arrestar. Em van portar a la comissaria i em van interrogar, però com que no podien acusar-me de res, em van donar un petit copet de reprovació perquè no tornés a fer-ho més. Jo no sabia que fos il·legal caminar sobre l'aigua.
-¿És possible que Crist no fos res més que un mag que li va trepitjar el seu truc fa 2.000 anys?-(Riu) No ho sé. Jo no hi era. L'únic que sé és que Jesús era un home increïble i sorprenent.
-¿Què li queda per fer a algú que camina sobre el Tàmesi?-La segona temporada es veurà el truc que ha fet més por i el més increïble: caminar baixant per la façana d'un edifici.
-¿Per què es va fer mag?-Va ser pel meu avi. Al col·le hi havia un parell de perdonavides que es ficaven amb mi constantment, em pegaven i em feien la vida impossible. Ell era un mag aficionat i em va ensenyar un truc perquè deixessin de ficar-se amb mi. Es tractava de treure'ls la força i desviar la seva atenció cap a altres coses. I ho vam aconseguir. Després em vaig adonar que em feia sentir molt bé i em va començar a apassionar.
-¿Què li recomana als nens que pateixen assetjament: que es facin mags o que ho denunciïn?-En el meu cas sí que em va servir per evitar els perdonavides. L'únic que els puc dir als nens assetjats és que no s'ho callin i parlin. Sempre hi ha gent disposada a ajudar-los. No serveix de res guardar-s'ho tot. Els amics et solen dir que no et xivis, però hi ha gent que coneix aquests temes i et pot ajudar.
¿Va endevinar el resultat de les semifinals de la passada Eurocopa i el de la final. ¿Espanya guanyarà el pròxim Mundial del Brasil?-Ens veiem a la casa d'apostes (riu). La veritat és que m'agrada més jugar al FIFA a la consola que veure el futbol, però sí que el segueixo. Sóc del Bradford City. A Anglaterra,el futbol és una passió.
-¿Barça o Madrid?-M'agraden jugadors dels dos equips, que són extraordinaris. Si has de construir un dream team, hi hauria molts jugadors espanyols en aquesta alineació.
-¿Li han descobert alguna vegada un dels seus trucs?-No, perquè quan la cosa no va gaire bé i hi ha risc que m'enganxin, improviso i porto el truc per un altre camí per arribar a un altre resultat també sorprenent.
-¿Té truc triomfar a la vida? -No. Cadascú té la seva forma d'encarar la seva existència. Jo intento portar una vida honrada, tractar la gent com m'agradaria que em tractessin a mi i tampoc prendre'm la vida massa seriosament, perquè són dos dies. Al capdavall, tots acabarem igual.
COMPARTIR

About ÀgilServis

Entrades populars