Artesa de Segre
Rebost del Montsec
Inici » » D'un penis intel·ligent a un lavabo amb molta activitat: els millors anuncis contra la sida

D'un penis intel·ligent a un lavabo amb molta activitat: els millors anuncis contra la sida

Publicat per ÀgilServis a 1 de des. 2012 | 12/01/2012


D'un penis intel·ligent a un lavabo amb molta activitat: els millors anuncis contra la sida

Vídeos enginyosos han servit a les associacions de lluita contra el VIH per fomentar l'ús del preservatiu
Tota campanya publicitària busca, d'entrada, cridar l'atenció de l'espectador. I les de prevenció de la sida no en són una excepció. Per això, els governs de diferents països i les associacions de lluita contra el VIH s'han empescat en els últims anys tota mena de recursos per atreure la mirada de la ciutadania i llançar-los un missatge de prevenció. També la marca de roba Benetton va crear polèmica amb la seva impactant campanya (fotogràfica) en què s'ensenyaven imatges de gent morint de sida. La televisió ha ampliat el repertori de recursos i aquest és un recull de les millors campanyes.
1. Un penis que fa operacions matemàtiques. Un òrgan masculí prodigiós que fa operacions matemàtiques, dibuixa i toca el piano, és el protagonista de la campanya 'La titola llesta', de l'associació francesa de lluita contra la sida AIDES, que ensenya com els més espavilats escullen fer ús del preservatiu.
2. Un lavabo públic amb molta activitat. Una altra campanya d'aquesta mateixa ONG francesa situa l'acció en un lavabo públic i dóna el protagonisme, en aquest cas, a un penis dibuixat a la paret que intenta acostar-se a totes les dones (també dibuixades) i més concretament al seu òrgan sexual. Totes li fugen, però, fins que algú no s'encarrega de dibuixar-li un preservatiu.
3. L'advertiment sobre la mortalitat per la sida. Un altre dels 'hits' de la lluita contra el VIH és el que firma l'associació Sidaction amb un missatge punyent: cada deu segons mor algú de sida. La campanya utilitza la imatge de molts cossos dins d'un rellotge de sorra i cada deu segons en fa passar un al costat fosc, el de les víctimes de la sida.
4. Ball de parelles. En animació, trobem una altra campanya francesa, també amb el segell de l'ONG AIDES, que repassa la vida amorosa i sexual d'un jove homosexual que acumula disgustos fins que troba la persona que buscava. En aquest cas el missatge és clar: si el noi no hagués pres mesures en les relacions anteriors, potser no hauria viscut per conèixer la seva última parella.

COMPARTIR

About ÀgilServis

Entrades populars