Una empresa britànica fabrica a Cornellà un avió que podria revolucionar l'extinció d'incendis.
JOAN SALICRÚ / Cornellà de Llobregat - El Periodico.cat
Singular Aircraft, una empresa aeronàutica que té la seu a Estree, al Regne Unit, està fabricant al seu centre de producció ubicat al carrer Fama de Cornellà un aparell cridat a revolucionar la lluita antiincendis, una tasca de sobres coneguda a Catalunya però que sempre requereix avenços.
Es tracta d'un vehicle aeri no tripulat, bimotor, capaç d'aterrar i enlairar-se en pistes sense pavimentar i a l'aigua. El principal avantatge és que l'avió es pilota des d'una cabina de comandament a terra, i així es pot accedir a llocs on el risc del pilot és elevat i descarregar 2.000 litres d'aigua en intervals de dos minuts ja que les aeronaus treballen en flota, tant de dia com de nit.
L'altre gran avantatge és el preu: cada unitat surt a la venda a partir de 300.000 euros de manera que el cost operatiu se situa en 200 euros/hora. Actualment, les aeronaus capaces de fer aquestes tasques es venen a partir d'1,5 milions d'euros i el seu cost operatiu està al voltant dels 2.000./hora, treballant només de dia i assumint un alt risc d'accident mortal per part dels pilots.
Actualment l'avió es troba en la fase de muntatge final; les proves de vol començaran el setembre del 2012. Les prereserves estan obertes i la companyia ja ha confirmat les primeres unitats de producció amb entrega a partir del 2013.
Es tracta d'un vehicle aeri no tripulat, bimotor, capaç d'aterrar i enlairar-se en pistes sense pavimentar i a l'aigua. El principal avantatge és que l'avió es pilota des d'una cabina de comandament a terra, i així es pot accedir a llocs on el risc del pilot és elevat i descarregar 2.000 litres d'aigua en intervals de dos minuts ja que les aeronaus treballen en flota, tant de dia com de nit.
L'altre gran avantatge és el preu: cada unitat surt a la venda a partir de 300.000 euros de manera que el cost operatiu se situa en 200 euros/hora. Actualment, les aeronaus capaces de fer aquestes tasques es venen a partir d'1,5 milions d'euros i el seu cost operatiu està al voltant dels 2.000./hora, treballant només de dia i assumint un alt risc d'accident mortal per part dels pilots.
Actualment l'avió es troba en la fase de muntatge final; les proves de vol començaran el setembre del 2012. Les prereserves estan obertes i la companyia ja ha confirmat les primeres unitats de producció amb entrega a partir del 2013.