Artesa de Segre
Rebost del Montsec
Inici » » La DGT es posa seriosa amb les motos que serpentegen

La DGT es posa seriosa amb les motos que serpentegen

Publicat per ÀgilServis a 25 de nov. 2020 | 11/25/2020

La DGT es posa seriosa amb les motos que serpentegen, avancen per la dreta i circulen pel voral.
Daniel Glez. Lifona   MARCA  enllaç👈

LDirecció General de Trànsit recorda amb força freqüència a través del seu compte oficial de Twitter el tipus d'actituds i comportaments que estan prohibits i que posen en risc la seguretat viària de tots, com abusar d'carril central i l'esquerre , els excessos de velocitat , l' ús del mòbil i altres tipus de distraccions a l'volant , així com el consum d'alcohol i drogues.

Aquest cop la DGT s'ha posat seriosa amb els motoristes , un dels col·lectius més vulnerables i que de vegades posen en risc la seva pròpia seguretat i la dels altres usuaris de la via amb la seva forma de conduir. L'organisme autònom els ha recordat el que no poden ni han de fer, com avançar sense la separació suficient , circular en ziga-zaga, conduir de forma agressiva , superar els límits de velocitat, enganxar-se a altres vehicles per darrere, serpentejar en les retencions, circular per voral , avançar per la dreta, envair el sentit contrari o realitzar canvis de sentit indeguts. "La carretera no és un circuit", Insisteix la DGT cop i un altre.

Segons dades de la DGT, el 2020 ja han mort 176 motoristes en accidents de trànsit (inclosos usuaris de ciclomotors), el 61% de tots els usuaris vulnerables morts aquest any. La dada és preocupant, encara que suposa un dràstic descens de la taxa de mortalitat respecte a 2019 , quan van morir 466 motoristes i usuaris de ciclomotors , un 11% més que el 2018. Sens dubte, la pandèmia de l'coronavirus i les restriccions de mobilitat pel estat d'alarma (que van coincidir amb els mesos de primavera, històricament tràgics) han reduït el nombre d'accidents mortals de motoristes, però encara segueix sent un dels col·lectius més castigats per la sinistralitat viària.

Dels 466 motoristes i usuaris de ciclomotors morts en 2019, tres de cada quatre (el 76%) van perdre la vida a carreteres convencionals , registrant-se un alarmant increment dels motoristes morts en aquest tipus de vies (van suposar una de cada quatre persones mortes en vies interurbanes en 2019). L'augment de la mortalitat d'aquest col·lectiu va ser generalitzat en tots els tipus de vies, també a les urbanes, on van morir 148 motoristes (inclosos ciclomotors).

Darrere de moltes d'aquestes morts es troben actituds i maniobres antireglamentàries com les que denuncia la DGT. "Mentre els autobusos, els cotxes, les bicicletes i els vianants tenen els seus espais delimitats, la motocicleta ha de buscar-lo, llevant-li-als altres ", explica el director general de Trànsit, Pere Navarro , que reconeix que les motos són les grans oblidades en la planificació de mobilitat de les ciutats tot i els nombrosos avantatges que ofereixen (contribueixen a reduir els embussos i estalvien emissions de gasos contaminants a l'atmosfera).

Una de les principals reclamacions dels motoristes és la modificació de l'Reglament General de Circulació perquè se'ls permeti circular pel voral en cas d'embussos o retencions , cosa que a la pràctica fa la gran majoria d'usuaris de motos i ciclomotors tot i significar una infracció greu de l'RGC. "Les motos tenen prohibit ocupar la vorera d'emergència si no és per una emergència , ja que poden provocar situacions de perill amb altres vehicles", recorda la DGT. Per tant, envair la vorera amb altres propòsits (avançar en retencions, per exemple) està expressament prohibit i és motiu de sanció.

El mateix es pot dir d'altres maniobres antireglamentàries com avançar entre cotxes . "Com la resta d'automòbils, les motocicletes han de circular pel seu lloc corresponent, fent-se visibles al centre del seu carril. Avançar entre vehicles sense la separació adequada és arriscat, ja que resulten imprevisibles per a la resta dels conductors ", explica la DGT .

El excés de velocitat és una altra de les infraccions més freqüents (gairebé la meitat) i més perilloses que cometen els motoristes. De fet, és la principal causa de mort entre usuaris de motos i ciclomotors (23% de tots els sinistres). Hi ha motoristes que s'emocionen i creuen que la carretera és una pista d'eslàlom . Recorda, sobre dues rodes ets més vulnerable. Deixa la velocitat per al circuit ", adverteix la DGT a través de Twitter. La majoria dels motoristes respecten les normes de trànsit perquè saben que són més vulnerables i els va la vida en això. Aquest vídeo és de aquesta minoria que se salta la línia contínua, els límits de velocitat i el sentit comú", Afegeix en un altre dels seus tweets.



COMPARTIR

About ÀgilServis

Entrades populars