Artesa de Segre
Rebost del Montsec
Inici » » Una 'Carta oberta al senyor Wert' d'un periodista català triomfa a les xarxes socials

Una 'Carta oberta al senyor Wert' d'un periodista català triomfa a les xarxes socials

Publicat per ÀgilServis a 16 d’oct. 2012 | 10/16/2012


Una 'Carta oberta al senyor Wert' d'un periodista català triomfa a les xarxes socials

Rafa Navarro, autor del text, diu que sempre que el ministre d'Educació "obre la boca, pugen les accions de la intolerància". "El meu pare és andalús. La mare, murciana. Ningú a casa m'ha adoctrinat. Tampoc en l'escola, encara que li sembli mentida"
Rafa Navarro, l'autor de la carta dirigida al ministre WertRafa Navarro, l'autor de la carta dirigida al ministre Wert
L'interès del ministre d'Educació, José Ignacio Wert, d''espanyolitzar' l'alumnat català, ha provocat moltes reaccions en la societat catalana. La carta del periodista català Rafa Navarro ha sacsejat les xarxes socials. En el document, 'Carta oberta al senyor Wert', s'hi afirma que "cada cop que el ministre "obre la boca, pugen les accions de la intolerància".
Navarro també assegura en aquesta carta dirigida a Wert que "el que vostè i els que són com vostè diuen es mou entre la fina línia que separa allò absurd i allò feixista".
El periodista va afirmar, en la tertúlia d'aquest dilluns al programa '8 al dia', que entre els comentaris que ha rebut de la gent que coneix, sobre la carta dirigida al ministre, "n'hi ha a favor que recolzen el que jo dic, tot i no ser ni catalanistes ni independentistes".
Segons Navarro, les paraules de Wert són "un punt d'unió entre gent que creia que fos impossible que es posés d'acord sobre la sobirania, l'independentisme i el dret a l'autodeterminació".
En la carta Navarro es presenta com a "català, nascut en un poble proper a Barcelona". I continua: "El meu pare és andalús. La mare, murciana. Ningú a casa m'ha adoctrinat. Tampoc en l'escola, encara que li sembli mentida".
"Tinc amics íntims castellanoparlants i em guanyo la vida pensant i escrivint en català", afegeix. I sentencia que "la meva esposa és francesa i les meves dues filles barregen alegrament tres idiomes sense cap més problema que algun malentès de tan en tan".
La carta, penjada al Facebook dimecres dia 10 a la nit, té al matí d'aquest dimarts 47.000 'm'agrada', més de 4.700 comentaris i més de 500.000 lectures.
  • CARTA ABIERTA AL SEÑOR WERT

    "Señor Wert:
    Soy catalán, nacido en un pueblo cerca de Barcelona. Mi padre es andaluz. Mi madre, murciana. Nadie en mi casa me ha adoctrinado, ni en un sentido ni en otro. Tampoco en el colegio, aunque le parezca mentira. Tengo amigos íntimos castellanoparlantes y me gano la vida pensando y escribiendo en catalán. Me siento catalán porque es donde he nacido, donde he crecido y donde me he realizado como persona. Para más señas, mi esposa es francesa y mis dos hijas mezclan alegremente tres idiomas sin más problemas que algún malentendido de vez en cuando. 
    En mi casa tampoco adoctrinamos a nuestras hijas, tampoco en el colegio (por cierto, Señor Wert, una va a una escuela pública y, la otra, a una concertada) ni tienen problemas para hablar en castellano, pensar...en catalán o ver la televisión en francés. Es una suerte y una riqueza poder tener no una, sino dos y hasta tres culturas, y sobretodo sentirnos propietarios de la capacidad de alternarlas, combinarlas y disfrutarlas. Lo que pasa, Sr. Wert, es cada vez que alguien como usted abre la boca, suben las acciones de la intolerancia. Lo que usted y los que son como usted dicen se mueve en la fina línea que separa a lo absurdo de lo fascista. 
    O sea, Sr. Wert, que aunque me da por reir, al final lo que consigue es darme miedo. Consigue que cada vez que cruzo la frontera de Catalunya haya más miradas extrañas. Consigue que gente que nunca ha pisado esta tierra la odie ateniéndose a sus argumentos, y no a las pruebas. Consigue que hasta yo, apolítico, charnego y felizmente tricultural, tenga infinitas ganas de perderle a usted y a todos los que piensan como usted de vista. 
    Por cierto, Sr. Wert, se lo digo sin acritud. Está invitado a pasar unos días en casa. Incluso estoy dispuesto a volver a sintonizar Intereconomía, si ello le hace sentirse más confortable. Verá en pocos días que sustenta ideas, cuanto menos, poco afortunadas. Y de paso, en confianza, le preguntaré cómo alguien como usted puede llegar a ser ministro. Se me antoja que detrás de esta pregunta hay una historia fascinante."


COMPARTIR

About ÀgilServis

Entrades populars