Facebook registra pèrdues en els seus primers resultats després de sortir a borsa
EFE / Nova York
La xarxa social més gran d'internet, Facebook, ha anunciat una pèrdua neta de 157 milions de dòlars en el segon trimestre de l'any, per sota del benefici de 240 milions de dòlars del mateix període del 2011, en els seus primers resultats des que cotitza en borsa.
Per operacions, Facebook va obtenir una pèrdua de 743 milions de dòlars, davant els 407 milions de benefici de fa un any. La companyia fundada per Mark Zuckerberg va registrar un augment dels ingressos de 1.184 milions de dòlars, un augment del 32,2% respecte al període abril-juny del 2011 i per sobre de les expectatives del mercat. Els ingressos per publicitat, una de les variables més observades pels inversors, van augmentar un 28%, fins als 992 milions de dòlars, i representen un 84% dels ingressos de la companyia.
La caiguda en la pèrdua neta i per operacions és perquè Facebook va haver de fer front a 1.300 milions de dòlars en pagaments de compensacions d'accions després de la sortida a borsa del maig. Això va fer que les despeses de Facebook es disparessin un 295% respecte al segon trimestre de l'any passat, fins als 1.930 milions de dòlars.
Si s'exclou la despesa de compensacions per accions, Facebook hauria obtingut un benefici net de 295 milions de dòlars, mentre que en termes operatius la companyia californiana obtindria un benefici de 515 milions de dòlars, comparat amb els 477 milions del segon trimestre de l'any anterior.
MÉS PUBLICITAT
Facebook ha concedit a empleats o col·laboradors participacions en accions de l'empresa abans de la seva sortida a borsa, que tenen com a objectiu incentivar la plantilla i executius. Des de la sortida a borsa, els inversors han posat l'accent en la necessitat que l'empresa aconsegueixi rendibilitzar el seu model de negoci a través de la publicitat i en com obtenir benefici en els mòbils.
Malgrat que els resultats es van conèixer al tancament de Wall Street, el pessimisme dels inversors va portar les accions de Facebook a caure un 8,5% i a situar-se en els 26,84 dòlars, després de debutar en el selectiu tecnològic Nasdaq al maig amb un preu de sortida de 38 dòlars.
"El nostre objectiu és ajudar totes les persones que estiguin connectades i perquè cada producte que utilitzin sigui una gran experiència per a l'usuari", va indicar en un comunicat Zuckerberg, que va assegurar que les prioritats seran invertir en tecnologia mòbil i anuncis per "compartir experiències amb amics".
Facebook va tenir una mitjana de 955 milions d'usuaris actius mensuals, amb 543 milions d'usuaris en plataformes mòbils, un augment del 67%.
El Periodico