Artesa de Segre
Rebost del Montsec
Inici » »

Publicat per ÀgilServis a 7 de juny 2012 | 6/07/2012

Benestar Social i Família signa convenis amb els consells comarcals de Lleida per impulsar les polítiques de joventut als municipis.

Els ajuts, per valor de 356.998 euros, permetran que els consells comarcals assumeixin tasques relacionades amb activitats i instal·lacions juvenils.

El Departament de Benestar Social i Família destinarà 356.998 euros als consells comarcals de la demarcació de Lleida per impulsar polítiques de joventut al territori. El director general de Joventut, Toni Reig, ha signat aquest matí a Lleida els convenis amb els presidents dels consells comarcals de les Garrigues, la Noguera, el Pla d’Urgell, la Segarra, el Segrià, el Solsonès i l’Urgell.
Posteriorment, Reig s’ha desplaçat a Pont de Suert on s’ha fet l’acte de signatura amb els presidents dels consells comarcals de l’Alt Pirineu: Alt Urgell, Pallars Jussà i Pallars Sobirà. Els actes han comptat amb la presència dels delegats del Govern a Lleida i a l’Alt Pirineu i Aran, Ramon Farré i Albert Alins, respectivament.
La concessió d’aquests ajuts seguirà garantint que cada comarca disposi d’un Servei Comarcal de Joventut que, sota la direcció d’un responsable, és l’encarregat de dirigir, dissenyar, coordinar i avaluar els programes recollits al Pla Comarcal de Joventut. Aquests plans recullen tots els programes adreçats als joves, i s’elaboren atenent a l’especificitat del territori. Entre d’altres qüestions, permeten oferir assessorament i suport tècnic als ajuntaments i promouen l’elaboració de plans locals de joventut.
En aquest sentit, Toni Reig ha destacat que “els ens locals són la nostra prioritat estratègica per fer efectives les polítiques de joventut”.
Una de les novetats dels convenis signats és que passen a ser anuals, i no biennals com fins ara. Això permetrà donar una major flexibilitat a l’hora de valorar la tasca efectuada durant l’any de vigència del conveni i ajustar les previsions i condicions de la seva renovació. Benestar Social i Família preveu que 146 municipis de les comarques de les comarques de Lleida comptin el 2012 amb un Pla Local de Joventut i amb personal de referència per dur a terme aquestes polítiques.
A banda d’aquests convenis, el Departament, a través de la Direcció General de Joventut, subvencionarà als consells comarcals per a la contractació de tècnics compartits de joventut que, entre d’altres qüestions, tenen la tasca de contribuir al foment de l’ocupació entre la gent jove dels diferents municipis als quals atenen.
La Generalitat, a través de la Direcció Generalitat de Joventut, també obrirà la subvenció perquè els consells comarcals puguin desenvolupar el seu Pla d’Actuació Comarcal en matèria de joventut. Aquest pla concreta els projectes que el consell comarcal pretén dur a terme anualment als municipis en el marc del Pla Comarcal de Joventut: assessorament, formació o treball en xarxa, entre d’altres.
Delegació de competències
Els convenis signats avui representen una delegació de les competències de la Direcció General de Joventut als consells comarcals.
Per una banda, preveuen que els consells comarcals vetllin per a l’acompliment de la normativa sobre matèria d’activitats d’educació en el lleure en les quals participen menors de 18 anys. Per l’altra, significaran una delegació pel que fa a instal·lacions juvenils (cases de colònies, albergs de joventut, granges escola, aules de natura o campaments juvenils). D’aquesta manera, els propis consells comarcals seran els encarregats de gestionar el registre i inspeccionar les instal·lacions juvenils d’acord amb la normativa vigent.
Aquest 2012 el Departament signarà convenis amb els 41 consells comarcals de Catalunya per valor de 1,3 milions d’euros.
Visites a espais joves
A la tarda, el director general de Joventut té previst visitar diferents espais per a joves del Pont de Suert: el Servei Comarcal de Joventut, l’Espai Jove i el CX Espais.
També hi ha programada la visita a les instal·lacions del terreny d’acampada del Flamicell, a la Pobleta de Bellveí, i a l’alberg del Pallars, de Tremp.
Així mateix, el director general de Joventut tindrà trobades institucionals amb els ajuntaments del Pont de Suert i Tremp i els consells comarcals del Pallars Jussà i el Pallars Sobirà. Al vespre, Toni Reig es desplaçarà a Andorra la Vella, on es reunirà amb el coordinador de Polítiques de Joventut i Voluntariat del Govern d’Andorra, Agustí Pifarré.

Gencat.cat
COMPARTIR

About ÀgilServis

Entrades populars