Artesa de Segre
Rebost del Montsec
Inici » » Resum de les mesures de restricció a partir del 15 de març de 2021

Resum de les mesures de restricció a partir del 15 de març de 2021

Publicat per ÀgilServis a 12 de març 2021 | 3/12/2021

 Resum de les mesures de restricció per a la contenció de la COVID-19 a partir del 15 de març de 2021

 

Provisional, pendent de publicació al DOGC

 


Durada: 14 dies, fins a les 00 h del dia 29 de març del 2021 (del dilluns 15 al diumenge 28 de març, ambdós inclosos)

 


 

Canvis principals

 

Mobilitat (canvis)

 

     Es manté el confinament perimetral de tot Catalunya, amb l’única

excepció de la mobilitat essencial.

 

    Es manté el confinament comarcal durant tota la setmana en els desplaçaments interns, amb les excepcions de la mobilitat essencial i els desplaçaments de les persones que integren una bombolla de convivència, sempre que es mantingui la integritat de la bombolla i es compleixin les limitacions de trobades i reunions socials i familiars vigents en cada moment. (canvi)

 

 

        Mobilitat essencial (sense canvis)

 

 Assistència a serveis sanitaris i socials

−  Obligacions laborals, professionals, empresarials, institucionals o legals que no es puguin fer telemàticament

 Educació

 Retorn al lloc de residència per causes justificades

 Atenció de persones amb necessitats o vulnerables

−  Desplaçaments a entitats financeres i d’assegurances per a gestions que no es puguin fer per mitjans telemàtics i a estacions de proveïment en territoris limítrofs.

−  Desplaçaments necessaris per a la recollida i cura de menors dedat en cas de progenitors separats, divorciats o amb residència en llocs diferents

−  Retorn al domicili des de centres educatius i de les activitats culturals permeses i recollida a l'establiment en els serveis de restauració dacord amb els horaris de tancament establerts

−  Actuacions davant dels òrgans públics, judicials o notarials que no es puguin fer telemàticament


−  Renovacions de permisos i documentació oficial, així com altres tràmits administratius inajornables que no es puguin fer telemàticament

 Realització d'exàmens o proves oficials inajornables

 Dret de manifestació i participació política

 Permisos i visites penitenciaris

−  Desplaçaments entre la comarca de l'Alt Urgell i el Principat d'Andorra, per part de les persones residents en aquests dos territoris

−  Desplaçaments per al desenvolupament de les competicions esportives autoritzades.

−  Causes de força major o situació de necessitat degudament acreditades

−  Desplaçaments fora de la comarca i dins de Catalunya per a activitats docents, activitats d'intervenció socioeducativa per a latenció i formació a persones amb discapacitats, necessitats especials o vulnerabilitat que comportin sortides del centre educatiu, i d’activitats de l’àmbit del lleure educatiu permeses a totes les etapes, sempre que no impliquin pernoctació. Només s'autoritza la pernoctació en les sortides quan es pugui garantir l'estanquitat dels grups bombolla escolars.

        Sense limitació de la circulació en trànsit (de pas) Confinament nocturn (sense canvis)

- Es manté lhorari de confinament nocturn de les 22.00 a les 06.00 hores, amb les excepcions següents:

 Assistència a serveis sanitaris i socials

 

−  Obligacions laborals, professionals, empresarials, institucionals o legals que no es puguin fer telemàticament

−  Retorn al domicili des de centres educatius i de les activitats culturals permeses i recollida a l'establiment en els serveis de restauració dacord amb els horaris de tancament establerts

 Retorn de l’exercici de dret de manifestació i participació política

 

 Atenció de persones amb necessitats o vulnerables

 

−  Desplaçaments necessaris per a la recollida i cura de menors dedat en cas de progenitors separats, divorciats o amb residència a llocs diferents



−  Actuacions urgents davant dels òrgans judicials que no es puguin fer telemàticament

−  Cura de mascotes i animals de companyia durant el temps imprescindible i sempre de manera individual en la franja horària compresa entre les 04.00 i les 06.00 hores

−  Causes de força major o situació de necessitat degudament acreditades

        Sense limitació de la circulació en trànsit (de pas)

 

 

Restauració (sense canvis)

 

    Horari de servei i consum en els establiments: de les 7.30 a les 17:00 hores ininterrompudament.

    Fora d’aquest horari lestabliment només pot dur a terme activitat de restauració per servir a domicili fins a les 23.00 hores o per a la recollida dels clients a lestabliment fins a les 22.00 hores.

-  xim grups de 4 persones o bombolles de convivència (sense límit).

 

    Consum sempre a taula.

 

    Distància mínima senyalitzada de 2 metres entre persones de diferents taules o grups de taules.

    Distància d’1 metre entre persones duna mateixa taula, excepte

persones de la bombolla de convivència.

 

    El tipus i la mida de la taula han de permetre garantir aquestes distàncies.

     Interior: 30% de l’aforament i garantia de ventilació.

 

    Terrasses: sense limitació específica d’aforament, però mantenint la distància entre taules i senyalització a terra.

  Tancament de locals de restauració ubicats en centres comercials.

    Els establiments dhoteleria poden donar servei de restauració exclusivament a les persones allotjades i també en horari de sopar fins a les 22.00 hores.


 

 

Comerç (canvis)

 

    Els establiments comercials de més de 800 m2 han de limitar la superfície de venda a 800 m2 i l’aforament al 30% del que correspondria a 800 m2 (fins ara s’aplicava el valor de 400 m2). Resta destabliments, limitació d’aforament al 30% de l’autoritzat. (canvi)

    Obertura al públic de centres comercials, galeries comercials i recintes comercials, amb les condicions seents:

−  Els establiments de més de 800 m2 han de limitar la superfície de venda a 800 m2 i l’aforament al 30% del que correspondria a 800 m2 (fins ara saplicava el valor de 400 m2), i la resta destabliments al

30% de l’aforament autoritzat. (canvi)

 

 30% de l’aforament permès a les zones comunes i de pas

 

−  Establiment de control d’aforament i fluxos tant en els establiments i locals com en els accessos, inclosos els aparcaments. Compliment de les mesures de l’annex 2.

 Es restringeix l’accés i l’ús de les zones recreatives, com ara zones

infantils, ludoteques o àrees de descans.

 

 En el cas d’espais interiors, acreditació  de condicions de ventilac i

qualitat daire reforçades d’acord amb lannex 1.

 

 Es mantenen tancats els locals i establiments de restauració.

 

    Finalitza la prohibició dobertura del comerç no essencial els dissabtes i diumenges, inclosos els mercats no sedentaris. Es man la limitació horària de fins a les 21 hores com a màxim. (canvi)

 

    Es permeten sempre els sistemes de recollida al local dels productes adquirits per telèfon o internet i el repartiment a domicili.

 

 

 

Cultura i espectacles públics (canvis)

 


    Teatres, cinemes, auditoris, circs o similars: 50% d’aforament i un xim de 1.000 persones assegudes per sessió, sempre que sigui a laire lliure o en espais tancats on s’apliquin les mesures de ventilació reforçada (vegeu l’annex 1), el control d’accessos i aglomeracions (vegeu l’annex

2) i lassignació prèvia de seients.

 

    En la resta d’activitats que no disposin de ventilació reforçada, es mantenen l’aforament del 50% i el màxim de 500 persones assegudes.

    Es permeten activitats culturals que quedin fora de la programació habitual (canvi).

 

        Es permet lobertura de sales de concert sense servei de bar.

 

        Es permet lobertura de restaurants musicals, cafès teatre i cafès concert

amb les mateixes condicions que la restauració.

 

        Totes les activitats culturals han de ser amb el públic assegut.

 

    Es permeten les activitats culturals amb assistència de públic als arxius, biblioteques, museus, sales d’exposicions, galeries d’art i centres de creació i arts visuals; es manté la limitació daforament del 50%.

        Saixeca la suspensió d’altres activitats extraordinàries com ara gales,

cerimònies de lliurament de premis i festivals, entre d’altres. (canvi)

 

    Tancament a les 22.00 hores. Es permet el retorn posterior a les 22.00 hores.

        Es permeten les activitats de cultura popular i tradicional sempre que

(canvi):

 

 siguin estàtiques.

 es facin en un espai perimetrat o en espais tancats.

 s’hi apliquin les mateixes limitacions d’aforament que a les activitats

culturals d’arts escèniques i musicals (teatres, auditoris, etc.).

 els assistents estiguin asseguts.

 

 

Activitat física i esportiva (canvis)

 

        Obertura dinstal·lacions i equipaments esportius amb un aforament del

50% en les instal·lacions i els equipaments a l’aire lliure i del 30% en les

instal·lacions i equipaments en espais tancats.

 

        A les piscines, ocupació permesa al 50% de l’aforament autoritzat.

        Condicions:

 Control d’accés.

 

−  Garantir una bona ventilació dels espais tancats mitjançant ventilació natural o altres sistemes de ventilació.

−  Ús de vestuaris sempre que sigui necessari pels usuaris i amb caràcter preferent per usuaris de piscines..

−  En els equipaments en espais tancats que acreditin condicions de ventilacreforçades dacord amb lannex 1, es permeten activitats grupals de més de 6 persones amb el límit de laforament al 30% i l’ús de mascareta. Si no es garanteix la  ventilació reforçada, s’ha de mantenir el límit de grups de 6 persones inclòs monitor. Aquesta limitació no afecta les activitats esportives federades ni lesport

escolar (llicència de consell esportiu), en què es pot entrenar en els grups estables habituals i participar en les competicions permeses, sempre amb subjecció al pla sectorial corresponent.

−  En les instal·lacions i equipaments en espais a l’aire lliure, es permet un aforament del 50% i activitats grupals sense limitació a 6

persones i sense necessitat de mascareta.

 

        A les instal·lacions i els equipaments en espais tancats s’ha de concertar

cita prèvia.

 

    Queda prohibit utilitzar equipaments esportius que no estiguin supervisats i que hauran de quedar tancats físicament, inclosos pistes i camps d’esports blics a laire lliure.

    Es permeten totes les competicions federades (fins ara limitades a esportistes a partir dels 16 anys), sempre sense públic. (canvi)

    Es permet el públic a les competicions esportives amb limitació daforament del 50% a laire lliure i 30% en espais tancats, excepte a les competicions d’àmbit estatal i internacional de futbol i bàsquet de caràcter professional, que es mantenen sense públic. (canvi)

    Es permet ladmissió fins a les 21.00 hores i l’ús més enllà d’aquesta hora sempre que no s’incompleixi el confinament nocturn.

 

 

Educació, lleure educatiu i intervenció socioeducativa (sense canvis)

 

    Activitats docents i dintervenció socioeducativa per a l’atenció i formació de persones (infants, joves i adults) amb discapacitats, necessitats especials o situació de vulnerabilitat (serveis dintervenció

socioeducativa i centres oberts), incloent-hi el transport escolar, permeses amb el compliment dels plans sectorials corresponents.

    En l’àmbit de les activitats docents universitàries es permeten les activitats teòriques presencials a universitats fins a un xim del 30% de lestudiantat de cada universitat simultàniament.

    Es permeten les activitats extraescolars i l’esport escolar a les etapes de secundària, batxillerat i cicles formatius, a més de les etapes dinfantil i primària ja permeses, amb limitació de grups de 6 alumnes com a

xim, excepte els casos que tots els alumnes siguin del mateix grup de convivència estable definits per a l’activitat lectiva.

    Es permet el lleure educatiu a les etapes de secundària, batxillerat i cicles formatius, a mes de les etapes d’infantil i primària ja permeses, amb limitació de grups de 6 alumnes com a xim.


 

    Els centres de formació d’adults, les escoles oficials didiomes, els ensenyaments de règim especial reglats i les escoles de música i de dansa autoritzades pel Departament d’Educació d'acord amb el Decret

179/1993, de 27 de juliol, pel qual es regulen les escoles de música i de dansa, han d’adoptar mesures per reduir l’assistència presencial dels seus alumnes.

    En els equipaments cívics no es poden dur a terme activitats cíviques i comunitàries grupals que impliquin presencialitat. Es permeten les activitats cíviques i comunitàries presencials en els equipaments cívics si es realitzen a laire lliure en grups no majors de sis persones i tenen

caire físic i/o d’entrenament de la memòria adreçades a persones majors de 60 anys. També resten exclosos de la suspensió els programes i activitats d’intervenció socioeducativa i els programes de suport juvenil, així com aquelles altres activitats dintervenció social i personal permeses, com menjadors de caràcter social, perruqueria o podologia.

 

Cerimònies civils i religioses i culte (sense canvis)

 


    30% de l’aforament amb un màxim de 1.000 persones, sempre que siguin a l’aire lliure o en espais tancats on s’apliquin les mesures de ventilació reforçada (vegeu lannex 1), el control d’accessos i aglomeracions (vegeu l’annex 2) i es desenvolupin de forma estàtica.

    En la resta de cerimònies i actes que no tinguin ventilacreforçada, es manté el 30% d’aforament i un xim de 500 persones.

 

Nota: les processons no es consideren autoritzades dacord amb la normativa i el pla sectorial dactes religiosos

 


Activitats relacionades amb el joc (canvis)

 

        Es permet lobertura al públic de salons de jocs, casinos i sales de bingo

amb les condicions seents:

 

 limitació de laforament al 30% de l’autoritzat

 

 un màxim de 100 persones

 

 sense serveis complementaris de bar i de restauració

 

−  ventilacdacord amb la normativa en matèria d'instal·lacions tèrmiques d'edificis

−  disposició dels clients en grups de màxim 6 persones i 2 metres entre grups


−  control de flux en els accessos i les zones de mobilitat que evitin aglomeracions

−  compliment de les mesures del pla sectorial dels establiments del joc.

Es permet un màxim de 250 persones si no se supera el límit de l'aforament del 30% i si es compleixen les condicions reforçades de ventilació i qualitat de l'aire que s’indiquen a l'annex 1 i les mesures de control d'aglomeracions de l'annex 2. Cal una declaració responsable del titular de l’activitat al departament competent en matèria de joc i a l'ajuntament del municipi on s'ubiqui l'espai de l'activitat prèviament al seu desenvolupament, en la qual s’informi de les característiques dels sistemes de ventilació i qualitat de l'aire i dels controls d'accessos i mobilitat, donant compliment a les condicions que estableixen els annexos 1 i 2, i on consti l'empresa o personal de manteniment habilitat d'acord amb el Reial decret

1027/2007, de 20 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament d'instal·lacions tèrmiques en els edificis, que garanteix que l'espai disposa d'una ventilació adequada als criteris establerts a l'annex 1.

 

 

Resta de mesures

 

Reunions i sortides del domicili (canvis)

 

    Recomanació de limitar les sortides del domicili en la mesura que sigui possible.

     Desplaçaments basats en la bombolla de convivència.

 

    Reunions i trobades familiars i de caràcter social limitades a un màxim de 6 persones. La limitació a 6 persones no afecta una única bombolla de convivència.

 

    A partir del 26 març de 2021 es limitaran a un màxim de quatre persones en espais públics tancats, excepte que siguin tots convivents, i en espais privats no es permetran reunions si no són tots convivents. (canvi)

 

    Recomanació de limitar les reunions i trobades en espais tancats, inclosos els domicilis, en les visites a persones amb dependència o situació de vulnerabilitat, i que les persones que visiten siguin sempre de la mateixa bombolla de convivència.

    Prohibició de consumir aliments i begudes en les trobades o reunions en espais públics, excepte en els àpats a l’aire lliure en les sortides

escolars, en les activitats dintervenció socioeducativa i en les activitats

del lleure educatiu permeses.


 

Treball (sense canvis)

 

        Obligacde les empreses de limitar la mobilitat laboral.

 

        Treball a distància – teletreball excepte que no sigui possible (reforçada

lobligació dins els límits de competències de la Generalitat).

 

        Si no és possible el teletreball, flexibilitat horària per evitar hores punta.

 

        Evitar la coincidència massiva de persones als espais de treball.

 

Transport blic (sense canvis)

 

    Es manté el servei al 100% en hora punta de 06.00 a 09.00 hores.

 

    Els usuaris del transport blic s’han dabstenir dactivitats que comportin treure’s la mascareta, com menjar.

    Els operadors del transport blic amb estacions que estiguin en espais tancats han de disposar-hi dispensadors de gel hidroalcohòlic.

    Ocupació de taxis i VTC: xim 5 persones i conductor (segons capacitat del vehicle), amb seient lliure al costat del conductor.

 

 

Altres suspensions i tancaments (sense canvis)

 

    Activitats recreatives que puguin reunir més de 6 persones que no pertanyin a la mateixa bombolla de convivència o que puguin suposar un contacte personal proper

        Fires comercials, convencions, congressos i festes majors

 

        Parcs i fires datraccions

 

        Oci nocturn

 

        Parcs i jardins públics i àrees de joc infantil: fins a les 20.00 hores

 

 

Actuacions policials (sense canvis)

 

    Pla d’inspecció de locals i establiments coordinat pel Departament dInterior de la Generalitat per reforçar els controls de compliment de la normativa de mesures de contenció del brot de la COVID-19.

    Totes les actuacions policials del cos de Mossos d’Esquadra i de les policies locals de Catalunya es duran a terme preferentment a través de mitjans telemàtics, garantint en tot cas els drets de la persona detinguda o investigada.

    Per a l'assistència telemàtica a la persona detinguda en centres policials, la comunicació de les persones privades de llibertat amb la seva


advocada o advocat s’haurà de fer, d’acord amb l'article 520.2.c) de la

Llei denjudiciament criminal, mitjançant videoconferència.

 

Annex 1. Condicions de ventilació i mesures de control

 

Les condicions de ventilació aplicables a espais tancats oberts al públic són les següents:

   Mantenir la ventilació durant tot el temps d’obertura al públic del local.

També es recomana fer-ho dues hores abans i després de l’ocupació del

local.

 

    La ventilació ha de ser adaptada al nivell d’ocupació del local o establiment. El Reglament dinstal·lacions tèrmiques en els edificis (RITE) estableix valors de renovació d’aire en funció de lús de l’edifici i del nivell de qualitat a assolir:

Aire d’òptima qualitat (IDA1): 20 litres per segon i persona

 

Aire de bona qualitat (IDA2): 12,5 litres per segon i persona

 

Aire de qualitat mitjana (IDA3): 8 litres per segon i persona

 

Atès el risc de contagi de COVID-19 en espais tancats, cal garantir la

ventilacdaire d’òptima qualitat (IDA1).

 

    Complementàriament, si és necessari per garantir la qualitat de l’aire, es poden incorporar purificadors d’aire amb filtres HEPA (High Efficiency Particulate Air) per millorar la qualitat de l’aire interior retenint les partícules susceptibles de contenir el virus (retenen entre un 85% i un

99,99% de partícules a partir de 0,3 micres, en funció del tipus de filtre). Els purificadors d’aire no substitueixen la necessitat de mantenir la ventilacdels espais abans indicada.

    Cal tenir en compte la resta de pautes establertes pel Departament de Salut per a la ventilació (https://canalsalut.gencat.cat/web/.content/_A- Z/C/coronavirus-2019-ncov/material-divulgatiu/ventilacio-sistemes- climatitzacio.pdf).

Opcionalment es pot avaluar la renovació de laire amb la mesura de concentració de diòxid de carboni (CO2), ja que lincrement de la mesura de CO2 en espais interiors en relació amb laire exterior es relaciona amb lexhalació dels ocupants. Un valor elevat de CO2 indicaria que la renovació de laire és insuficient.

El Reglament d’instal·lacions tèrmiques en els edificis (RITE) estableix uns valors xims de CO2 per cada nivell de qualitat d’aire:

 

        Aire d’òptima qualitat (IDA1): 350 ppm de CO2

 

        Aire de bona qualitat (IDA2): 500 ppm de CO2

 

        Aire de qualitat mitjana (IDA3): 800 ppm de CO2

 

Annex 2. Control dels accessos i mobilitat

 

Les condicions de ventilació s'han de complementar amb mesures de control dels accessos i la mobilitat interna per evitar aglomeracions en els casos de grans aforaments superiors a 500 persones, d'acord amb les mesures següents:

    Dimensionar de manera adequada els accessos i, en la mesura que sigui possible, associar-los i/o distribuir-los a les diferents zones d'ocupació.

    Sempre que sigui possible, incrementar els punts d'accés i de sortida, respecte als habituals, i instal·lar dispensadors de gel hidroalcohòlic.

    Disposar de personal de control en els accessos i les sortides. També en els accessos als serveis.

    Identificar amb claredat les vies d'accés i de sortida i diferenciar els circuits d'accés i sortida.

    Preveure mesures de circulació dels assistents que evitin les aglomeracions en els encreuaments o punts de més aflncia.

    Prioritzar en la mobilitat interna els circuits en sentit únic per evitar els encreuaments. Senyalitzar els circuits convenientment i proporcionar-los l'amplada suficient de 2 metres. Fer servir separacions lleugeres que en facin possible el desmantellament en cas d'emergència o evacuació.

 

A més, en cas d'actes culturals i sales amb públic assegut, s'ha de complir el següent:

    Obrir les portes amb prou antelació per permetre un accés esglaonat i fixar franges horàries adequades per a l'accés.

    Preveure l'ordre de les fileres en la seqüència d'entrada i sortida dels espais.

    Disposar de personal de control també en els accessos i sortides dels espais on s'acomoda el públic.

    Portar un registre dels assistents i la preassignació de localitats (les dades recollides han de ser compatibles amb la legislació vigent de protecció de dades).


    Establir espais sectoritzats amb control i flux d'accés i sortida independent.

    Evitar les pauses o entreactes i, si n'hi ha, garantir que el públic no abandona el seu seient durant les pauses o entreactes.

    Fer sortir el públic quan finalitza l'espectacle de forma esglaonada per zones i garantir la distància entre persones.

        No permetre la interacció física entre els artistes i el públic.

 

Igualment, caldrà complir la resta de mesures previstes en el pla sectorial corresponent en cada cas, en especial la superfície mínima per persona i la higiene de mans als accessos, així com la resta de mesures de prevenció.
COMPARTIR

About ÀgilServis

Entrades populars