Artesa de Segre
Rebost del Montsec
Inici » » La carta impactant del metge

La carta impactant del metge

Publicat per ÀgilServis a 9 d’oct. 2014 | 10/09/2014

La carta impactant del metge que va atendre la 
infermera afectada per Ebola.
Wilaweb
El doctor Juan Carlos Parra és el metge adjunt d'urgències de l'Hospital de Alcorcón que va atendre la infermera Teresa Romero, unes quantes hores abans que se li diagnostiqués la infecció per Ebola. Parra va atendre la infermera des de les vuit del matí del dilluns, i no va ser fins a les cinc de la tarda que es va posar el vestit de major seguretat. 'Les mànigues m'anaven curtes en tot moment', diu Parra, que ha ingressat voluntàriament a l'Hospital Carlos III de Madrid en règim d'aïllament. 
Avui El País i El Mundo publiquen una carta del metge (original, en pdf) en què explica com va ser l'atenció a Teresa Romero. 
Heus ací la carta traduïda al català: 
La pacient, un cop es procedeix al triatge determinant-se la sospita de possible cas de contacte, s'activa el protocol d'actuació adaptat al nostre hospital. Quan m'incorporo a la guàrdia (8.00) la pacient es troba en una habitació d'aïllament (amb bany) preparada per a l'esdeveniment actual i es disposa d'habitació contigua amb separació física com a zona neta per a l'ocupació dels vestits. Es procedeix a la col·locació de l'observada separació física del passadís d'accés a aquestes habitacions. En el moment de la meva decisió d'assumir la pacient i fer-me càrrec de la seva situació, sóc jo l'únic metge que s'encarregarà d'atendre-la mentre es trobi aquí, acompanyat en les meves visites a l'habitació amb personal d'infermeria. Prohibeixo el pas a l'habitació si no hi entro jo. Tenint en compte la clínica de la pacient amb exantema en troncs i engonal, miàlgies i malestar presentant tensions baixes d'inici es procedeix a sol·licitar per part de Med Preventiva permís per a extracció de mostra d'Ebola, necessitant d'un temps superior al prudencial per a la extracció. Extreta la mostra ja que d'inici la pacient encara no presenta diarrea, només tos amb alguna expectoració, continuem amb vestit de primer nivell donant ordre per la meva part de canvi de mascareta. Durant aquest temps la pacient comença a mostrar signes d'empitjorament clínic amb tendència a hipotensió, nàusees i malestar obligant a actuació de mesures de suport de la pacient. Cap a les 11.00-11-30, avís de l'estat d'empitjorament de la pacient amb presència de diarrea i major afectació que provoca noves entrades a box d'aïllament per a ajuda i suport clínic a la pacient i de la necessitat d'una actuació immediata. Tot i que la primera mostra és positiva no tinc en coneixement directe excepte per la premsa. La pacient continua amb important clínica forçant més entrades per part meva en aquest box, sempre amb infermeria per poder ajudar-la. Se m'informa de la possibilitat de positivitat a les 17:00, per la qual cosa es procedeix a l'ocupació del 2n vestit de major nivell facilitat per aquest hospital (les mànigues em queden curtes en tot moment), la pacient continua amb més decaiguda trobant amb abundants diarrees, vòmits, miàlgies i comença amb febre de fins a 38... reforçant per la meva part les mesures de suport i manteniment de la pacient. Torno a informar de la necessitat urgent de trasllat de la pacient per l'alt risc de complicació i inestabilitat i el requeriment constant en condicions de (diarrea, tos, expectoració, vòmits amb presència de menstruació de la pacient), procedint en tot moment per la meva part i personal que accedeix amb mi amb compliment estricte del protocol assignat i vigilància mútua en la retirada dels vestits de protecció. De la confirmació de positivitat de la pacient (el doble positiu) me'n torno ha assabentar abans per mitjans periodístics que directament per l'autoritat competent. D'això se me n'informa cap a les 19.00, i de com que es precedirà al trasllat de la pacient. Havent avisat jo de nou de la complicació clínica de la pacient i el seu deteriorament progressiu. L'ambulància triga des d'aquesta trucada fins a la seva arribada a les 0:00 en què continuo la meva tasca amb la pacient (en més de 12 ocasions acudint a l'habitació si es compta des de la meva primera atenció a les 8:00) fins al seu trasllat ja definitiu, ajudant-hi. En tot aquest moment continuo avisant de la seva situació se'm demana de continuar amb la tasca clínica (cosa que no pensava passar per alt). Aquest és el relat cronològic del que ha passat i de la meva actuació com a clínic d'urgències d'aquest hospital. En aquests moments continuo amb activitat laboral i les mesures d'observació domiciliària. Dr. Juan Manuel Parra Ramíres FEA Urgències
COMPARTIR

About ÀgilServis

Entrades populars