Artesa de Segre
Rebost del Montsec
Inici » » Consum ha retirat més de 4.000 làsers del mercat

Consum ha retirat més de 4.000 làsers del mercat

Publicat per ÀgilServis a 23 d’oct. 2012 | 10/23/2012


Consum ha retirat més de 4.000 làsers del mercat

El porter del Barça, Víctor Valdés, il·luminat per un làser durant un partit. El porter del Barça, Víctor Valdés, il·luminat per un làser durant un partit. EFE
L'Agència Catalana de Consum (ACC) va retirar el 2011 més de 4.000 làsers del mercat perquè no complien alguns dels requisits de seguretat necessaris per a aquests productes.
Segons Consum, els riscos d'aquests làsers, en cas que siguin defectuosos o se'n faci un mal ús, són per als ulls i per a la pell. Per a la vista les conseqüències van "des d'un escalfament local fins a la cremada o lesió amb pèrdua de visió permanent o temporal" i per a la pell són "des d'un eritema o pigmentació fins a la ulceració i la carbonització", tot i que els metges alerten que això només passa en casos extrems. L'ACC explica que els productes que es van retirar l'any passat es venien en tot tipus de botigues, encara que majoritàriament es trobaven en basars xinesos, on es confonien entre les joguines. Tanmateix, aquests productes han de portar, per llei, una etiqueta que alerti que qui els manipuli ha de tenir una formació adequada per evitar riscos.
La vista, el més perjudicat
El doctor Josep Lamarca, oftalmòleg de la clínica Barraquer, explicava ahir que "la vista és l'òrgan que pot resultar més perjudicat pels làsers perquè és el més sensible als seus efectes". "El perill dels làsers depèn de la intensitat i la proximitat amb què s'utilitzen. Quan és a una distància curta, és perillós perquè pot cremar la retina -explica- i crear algun tipus de lesió, perquè la retina és una zona molt sensible". En canvi, quan el làser s'apunta des de la distància "pot ser una molèstia seriosa per enlluernament perquè la còrnia es queda encegada temporalment, com quan mires el sol directament". En el cas dels pilots d'avions, tot i que se'ls apunta des de molta distància, hi ha un risc important. "En aquells moments el pilot no hi veu i això és perillós, sobretot si es tracta d'una avioneta on tot depèn d'ell. En el cas dels avions comercials, on tot està més sistematitzat, l'ensurt pot ser menys important", explica.
L'ACC ha classificat la perillositat dels làsers en set tipologies en funció de la seva longitud d'ona, la durada, el temps d'exposició i la potència o energia del feix.
COMPARTIR

About ÀgilServis

Entrades populars